laatste week Ghana - Reisverslag uit Accra, Ghana van Bianca Bekedam-Tielbeke - WaarBenJij.nu laatste week Ghana - Reisverslag uit Accra, Ghana van Bianca Bekedam-Tielbeke - WaarBenJij.nu

laatste week Ghana

Blijf op de hoogte en volg Bianca

24 November 2012 | Ghana, Accra

Hier vandaag zaterdag 24 november 2012 mijn laatste reisverslag vanuit Ghana.
Ik heb echt een super tijd gehad hier maar ben ook wel blij om weer naar huis te gaan.
We hebben veel meegemaakt en ervaringen opgedaan om mee te nemen naar huis.

Hier nog een klein verslagje van afgelopen week.
Vorige week vrijdag was onze laatste volle dag bij ons gastgezin.
Daarom zouden we 's avonds een party hebben.
Dit hebben we gehad alleen op een iets andere manier dan dat we in Nederland gewend zijn. We hebben mogen kiezen wat we wouden eten. (Linda's favourite fride rice)
Na het eten (wat niet anders was dan anders) kregen we 2 brieven. 1 gericht aan de mensen die een donatie hebben gedaan om het bouwen van de school af te maken. (ik ga hm proberen in te scannen thuis dus mensen die hebben gedoneerd krijgen de brief) En een brief aan ons gericht om ons te bedanken voor de leuke tijd die we hebben gehad en voor alles wat we voor de famillie hadden gedaan. Echt super lief! Toen kregen we een kado.
Zie de foto! echt zo geestig en misschien wel leuk voor carnaval. Echte afrikaanse kleding.
De volgende dag zijn we optijd met al onze spulllen vertrokken naar Cape-coast. Hier zouden we Fleur ook ontmoeten en ons weekend hier doorbrengen.
Zaterdags hebben we niets gedaan en genoten van het uitzicht! We zaten precies aan het strand met uitzicht op zee. Net een paradijsje! Zondags zijn we met een prive- chauffeur de hele dag op pad geweest. Eerst naar National park Kakum. Hier konden we over een touwenbrug lopen van 30-40 meter hoog. Echt kneitertje eng! Maar al zingend heb ik over 7 delen touwenbrug gelopen tot aan het einde. Nooit weer! Daarna gingen we naar Hans Cottage, hier kon je krokodillen zien. Geen idee want had er nog nooit van gehoord maar het lag op de weg. Eenmaal daar nam een vrouw ons mee langs het water een hekje door. Opeens zagen we een krokodil liggen en deinsde allebei opzij. Brrr eng! Ze zei dat hij sliep en we hem konden aanraken. Nou echt niet dachten we, we zijn niet gek! Maar naar 5 min toch ermee op de foto en ik durfde hem zelf aan te raken alleen snel ff voor de foto voor ie wakker zou worden. Daarna zijn we naar Cape-coast castle geweest. Hier hebben we een rondleiding gehad in het slavenkasteel. Heel indrukwekkend om de verhalen te horen over de mensen die hier in de kerkers opgesloten zaten voor 3 maanden om daarna overgebracht te worden (als ze het overleefde) naar het buitenland voor slavenij werk.
De rest van de dag hebben we weer lekker geluierd want de laatste week is toch beetje vakantie.
Maandags zijn we vertrokken met de bus richting Accra. Hier hebben we onze laaste week doorgebracht met het bezoeken van de art-market, shoppingmalls, kraampjes en supermarkten. Heerlijk! Het is alleen wel zo dat het hier zo warm is nu dat je echt maar 1 ding per dag hoeft te ondernemen en je daarna bekaf bent en alleen maar wilt relexen.
Maar nu konden we ook nog even genieten van de zon want straks is het weer de dikke winterjasse an en de verwarming op standje hoog!

Mensen allemaal super bedankt voor de melevendheid en de reacties op men blog.

Tot snel in real-life!

• 24 November 2012 - 21:59

Danielle:

Hey,

De tijd is om gevlogen en allemaal leuke verhalen. Fijne terug reis.